הטיפול ניתן בשפות

israel
united-kingdom
russia

ערך עצמי נמוך

ערך עצמי הוא הדרך בה אנו רואים את עצמנו ותופסים את עצמנו. זוהי התחושה לגבי כלל המאפיינים שלנו. יכול כמובן להיות יום בו נרגיש טוב יותר לגבי עצמנו כתוצאה מהצלחה או חוויה חיובית שקרתה לנו וגם להיפך, יום בו נחוש אכזבה, אך באופן כללי הערך העצמי אמור להיות יציב ולא להשתנות בגלל מקורות חיצוניים. אדם יכול ללכת שנים עם ערך עצמי נמוך והדבר ישפיע מאוד קודם כל על התייחסותו לעצמו אך גם על התייחסותו לסביבה והחשיבות שהוא נותן לפידבקים שיקבל. הוא זקוק לפידבקים חיוביים כל הזמן כדי להעלות את הערך העצמי שלו ואם אדם לא נותן פידבקים חיוביים הדבר מתפרש כביקורת.

הגורמים וההשפעות של ערך עצמי נמוך

כאשר לאדם ישנו ערך עצמי נמוך הדבר גורם לו לא לקבל את עצמו: לא לתת ערך גבוה לחוזקות שלו וגם להילחם כל הזמן בחולשות שלו ולא לקבל גם אותן. הדבר יגרום לו לפחד להתמודד עם אתגרים וכך גם הוא מונע מעצמו הצלחות אשר באופן טבעי היו תורמות להעלאת הביטחון העצמי והערך העצמי. ערך עצמי מתפתח בהשפעת דמויות משמעותיות בחיינו. דמויות אלה יכולות להיות ההורים, מורים ועוד. גורמים נוספים שיכולים להביא לערך עצמי נמוך הם קשיי למידה, בעיות רפואיות, אירועים קשים להתמודדות שלא טופלו ועוד.

התמודדות עם ערך עצמי נמוך

ערך עצמי נמוך מקשה עלינו להתפתח, לצמוח ולחיות חיים שמחים ומספקים. פרשנות לא נכונה של יחס הסביבה אלינו, שיפוטיות וביקורת עצמית, פחד מכישלון- כל אלה מלווים את חייו של אדם בעל ערך עצמי נמוך. ישנן שיטות טיפול שונות הנותנות לאדם כלים כיצד להעלות את הערך העצמי שלו. שיטת טיפול אחת היא טיפול קוגניטיבי התנהגותי המשלב בין הבנת המצב, הגורמים לו והשפעותיו על חיינו מצד אחד, ומצד שני נותן כלים מעשיים לשינויים התנהגותיים ברגעים בהם הערך העצמי הנמוך בא לידי ביטוי, או טיפול פסיכודינמי בו ישנה ירידה לעומק הדברים, לגורמים שהביאו להתפתחות הערך העצמי והתמודדות איתם או מתן משקל נמוך יותר להם. תמר ברלין היא פסיכולוגית קלינית הנותנת מענה לבעיות שונות כמו דיכאון, חרדה, פוסט טראומה ועוד ומתאימה את סוג הטיפול לכל מטופל. מוזמנים ליצור קשר.

ערך עצמי נמוך

עוד בנושא

טיפול EMDR

טיפול EMDR הינו ממוקד וקצר מועד. נמצא יעיל במסגרת מחקרים קליניים במיוחד לטיפול בטראומה. ניתן להתערב בסמוך לאירוע טראומטי שעבר האדם והן בחלוף הזמן ממנו.

קרא עוד »

חרדה

חרדה בבסיסה מייצרת תגובה גופנית למשל: דופק מואץ, הזעה, קוצר נשימה, סחרחורת, בחילה, ותגובה רגשית (תחושת פחד) לאירוע חיצוני או פנימי. החרדה יכולה להיות כללית,

קרא עוד »
טיפול cbt

טיפול CBT

במוקד השיח דגש על אמונות, מחשבות ורגשות שמתעוררים וגוררים תגובות ו/או התנהגויות אשר גורמים לקושי בחיי המטופל/ת ומנסים להביא לשינוי בדפוסי חשיבה לא יעילים. הטיפול

קרא עוד »
דילוג לתוכן